Support

E-mail: Outlook 2013 IMAP-hoofdmap wijzigen

Support

Wij helpen je verder!

Heb je problemen met het instellen van je mail client? Wil je weten hoe je een virtuele server herstart? Vraag je je af wat de beste kwaliteit is om te streamen? Grote kans dat deze vraag al eens voorbij is gekomen. Op deze pagina behandelen we de meestvoorkomende vragen en problemen. Kom je er alsnog niet uit? Neem dan gewoon contact op met onze servicedesk.

Outlook 2013 IMAP-hoofdmap wijzigen

In Office Outlook 2013 werkt de configuratie van de IMAP-mappen anders dan in eerdere versies van Outlook. Het is hierdoor mogelijk dat Outlook de mappen op de server niet correct herkent, en daardoor verzonden e-mails bijvoorbeeld niet opslaat. Ook is het mogelijk dat u e-mails niet meer kunt verwijderen.

Wanneer u tegen dit probleem aanloopt dient u de hoofdmap in Office Outlook 2013 aan te passen. Hiervoor kunt u de volgende stappen volgen:

  1. Open Office Outlook 2013.
  2. Klik op 'Bestand'.
  3. Klik op 'Accountinstellingen' en daarna op 'Accountinstellingen…'.
  4. Dubbelklik op uw IMAP mailaccount.
  5. Klik op 'meer instellingen' en ga naar het tabblad 'Geavanceerd'.
  6. Onder 'Mappen' voert u 'INBOX' in als hoofdmap en klik op 'OK'.
  7. Herstart Outlook.

Houd er rekening mee dat het nog even kan duren voordat Office Outlook 2013 alle mappen opnieuw heeft gesynchroniseerd. Daarna zouden de IMAP-mappen naar behoren moeten werken.


Deel dit item: